Saati henüz belli değil | Medipol Üniversitesi Kavacık Kampüsü

İletişim Odaklı Liderlik Programı

İletişim Odaklı Liderlik Programı

Saat & Yer

Saati henüz belli değil
Medipol Üniversitesi Kavacık Kampüsü, Göztepe, 34815 Beykoz/İstanbul, Türkiye

Bu Etkinlik Hakkında

Eğitim İçeriği

1. Modül 26 Ekim 2019

2. Modül 27 Ekim 2019

3. Modül 23 Kasım 2019

4. Modül 24 Kasım 2019

5. Modül   7 Aralık 2019

6. Modül   8 Aralık 2019

1. Modül : Paradigmalarım ve Ben  

Değişim konfor alanından çıkmak ile başlar. Davranış kalıpları, beynin ön yargıları, beynin düşünceleri nasıl davranışa dönüştürdüğünü anlarsam, kendimde değiştirmek istediklerimi daha rahat değiştirebilirim. 

Lider olarak kendimi değiştiremezsem, başkalarının değişimine yönderlik edemem.   

2. Modül : İletişim Tarzları  

Temelde 4 farklı iletişim tarzı var, insanlar aslında bu tarzlar üzerinden birbirleri ile iletişim kurmaya çalışıyor ve anlaşmaya çalışıyorlar. Farklı tarzlara sahiplerse çoğunlukla ihtiyaçları ve iletişim kanalları da farklı oluyor, bunları nasıl görebiliriz, nasıl aksiyonlar alabiliriz. Ekip içinde bu farklılıkları görmeden liderlik yapmak imkansız, lider olarak orkestra şefi gibi her bir kimsenin ihtiyacını duymalı ve ona göre tüm orkestraya yön vermelisiniz.  

3. Modül : Güven odaklı İletişimin Temeli Geribildirim  

Karşımızdaki ile güven odaklı iletişim / ilişki yaratmak istiyorsak sağlıklı bir şekilde geribildirim almayı ve vermeyi öğrenmek önemli. Geribildirim aslında insanların birbirlerine verdiği en kıymetli hediye, iyi niyetli ve yapıcı bir geribildirim sizi bunaldığınız kör kuyulardan çok rahatlıkla çıkartabilir. Liderler her zaman geribildirim alamıyorlar ve kapladıkları alanda yalnız kalabiliyorlar, kendilerini geribildirime açan liderler hem kendilerini hem etrafındakileri etkin bir şekilde geliştirebiliyor.  

4. Modül : Geribildirim Vermek mi Vermemek mi? Çatışma Yönetimi  

Geribildirim vermek veya vermemek her iki durumda da bir çatışma içinde buluruz kendimizi. Ya kendimizle yada karşımızdaki ile çatışırız. Çatışmalar iyi yönetilmediği zaman duygularınızda yada ilişkilerde kısmi bataklıklara yol açar. Bu bataklıkları kurutmanın en etkili yolu duygunuzu ve düşüncenizi sağlıklı bir şekilde paylaşmaktır. Lider olarak hem kendi çatışmalarınızı görmeli hem de ekip içindeki diğer çatışmaları yönetebilmelisiniz.   

5. Modül : Çatışma Yönetiminde Advanced Level  

Çatışma yönetiminde çok temel teknikleri denediniz, bazen işe yaradı bazen yaramadı. Bazı kişiler ile ne yaparsanız yapın, çatışmaları yönetemiyorsanız ve bu da sizin içinizde yılgınlığa, öfkeye, telaşa, strese sebep oluyorsa eğer bu eğitime mutlaka katılmalısınız. Şefkatle İletişimin kurallarından bahsedeceğiz. Ekip içinde Şefkatle iletişim kurduğunuzda herkesin yaratıcılığını ve sonsuz potansiyelini keşfetmeye başlayacaksınız.  

6. Modül : İletişimde Değişimin Lideri Olma 

İletişimde kazandığınız deneyimi artık başkalarına aktarma onların da yolculuğuna katkıda bulunma zamanı geldi. Organizasyonlarda olan Toxic İletişimin önüne geçmek için ilk önce kendi ikili ilişkilerinizden başlayarak öğrendiklerinizi hem kendiniz hem de organizasyon için nasıl hayata geçirebileceğiniz üzerine odaklanıp farkındalığınızı ve becerilerinizi geliştireceğiz.  

Kimler İçin?

Eğitim programı, iletişimde ve ilişkilerde kendilerini geliştirmek isteyen herkes için.  

Neler Öğreneceksiniz?

Bu eğitim programı tamamlandığında katılımcılar  

  • Kendi iletişim tarzları ve ihtiyaçları hakkında fikir sahibi oldukları kadar başkalarının iletişim tarzını da görmüş ve anlamış olacak  
  • İletişim tarzlarının farklılığından kaynaklanan hataların minimuma inmesi sağlanacak  
  • Farklı kuşaklar ve farklı yönetim tarzlarının nasıl iletişim kurduğunu keşfedecekler.  
  • İletişimde geribildirim verme ve alma ile ilgili bir çok uygulama yaparak pratik kazanacaklar  
  • Çatışma yönetiminde ustalaşacaklar  
  • Lider olarak ekip üyelerinin ihtiyaçlarını gören ve duygularını yöneten bir lider olacaklar.  
  • Ekip gelişimini gören ve planlayan liderler olacaklar.